Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Salg af fysiske varer via nettet.

Købsbetingelserne gælder for alle kunder der køber varer på www.wineshop.dk. Siden ejes og drives af:

Wineshop
CVR-nr. 27229794
Industriparken 16
7400 Herning
Tlf. +45 44 22 88 28
info@wineshop.dk

 

Betaling

Varer bestilt i webshoppen leveres og betales i henhold til gældende samhandelsaftale mellem Wineshop og kunden.

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Faktura, VISA/Dankort, MasterCard, Visa Electron & MobilePay. Vi tilbyder desuden også leverandørservice.

Ved betaling med Mastercard Debit & Visa Electron, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Beløbet trækkes, når varen afsendes. Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Har du spørgsmål eller er i tvivl vedrørende ovenstående, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os på tlf. +45 44 22 88 28  eller på info@wineshop.dk

Ved betaling efter forfaldsdag beregnes 1,5% rente pr. måned.

 

Levering

Vi tilbyder gratis levering på ordrer over 799 DKK til hele Danmark inde for 1-3 hverdage, til øer skal forventes op til 2 dages ekstra leveringstid. På ordrer under 799 DKK tillægges et leveringsgebyr på 79 DKK.

Vi sender pakker ud med Danske Fragtmænd eller PostNord i dagtimerne 08:00 – 16:00.

Forsendelser på mere end 12kg, vil kun blive leveret til gadeplan.

 

Priser

Priserne er frit blivende og underkaster prisændringer i op-og nedafgående retning påført os fra ind- og udland, ændringer i afgifter og valutakurser eller lignede omkostningsstigninger, som vi ikke er herre over.

 

Årgange

Vi tager forbehold for udsolgte/ændrede årgange.

 

Fortrydelsesret - erhvervskunder

Wineshop yder ikke fortrydelsesret til erhvervsdrivende (B2B).

 

Mulighed for at returnere varer

Aftalen er bindende og varer tages ikke retur, medmindre det på forhånd er aftalt med salgskontoret. Uden sådan en aftale, nægtes modtagelse. Hvis der er indgået en aftale om returnering af varerne, er det en betingelse for returnering, at varerne tilbageleveres til Wineshop i ubrudt emballage og ubeskadiget stand, og at det er en lagerførende vare. Retuneringen skal foregå indenfor 30 dage efter faktureringsdatoen. Returfragten afholdes af kunden.

Bestillingsvarer, varer der ikke er i Wineshops faste sortiment, er undtaget og tages ikke retur. Sampak-gaver tages ikke retur.

 

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. 

Du skal undersøge varen, når den bliver leveret. Hvis du vil påberåbe dig en mangel, skal du reklamere over manglen straks efter, at du har opdaget eller burde have opdaget manglen. Hvis varen har en mangel, forbeholder vi os ret til at foretage omlevering til en mangelfri vare, der lever op til det aftalte. Kan det ikke ske inden rimelig tid, har du ret til et afslag i prisen eller at få købesummen tilbagebetalt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige returomkostninger.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Send varen forsvarligt emballeret.

Returvarer sendes til:

Excellent Wine A/S
Kokkedal Industripark 10
2980 Kokkedal

 

Leverancefejl

Ved levering med fragtmand skal evt. brækage anføres på fragtbrevskvitteringen. Wineshop hæfter ikke for brækage opstået efter, at varerne er leveret til kunden. Fejl i leverancen skal meddeles til salgskontoret senest dagen efter, at varerne er leveret.

 

Force majeure

I tilfælde af at levering, rettidig levering eller mangelfri levering, bliver hindret eller forsinket af begivenheder udenfor Wineshops kontrol, herunder men ikke begrænset til arbejdskonflikt, driftsforstyrrelser, transportvanskeligheder eller anden tredjemands svigt, herunder en Leverandørs eller producents insolvens, eller lignende, kan Wineshop ansvarsfrit udskyde levering eller helt eller delvist annullere Købers ordre efter eget valg ved meddelelse til Køber hurtigst muligt.

 

Ikrafttræden

Disse Almindelige salgs- og leveringsbetingelser træder i kraft den 1. november 2019 og gælder for modtagne ordrer fra og med dette tidspunkt.